Thursday, December 16, 2010

UPDATE 17DEC2010 EKSPERIMEN MENJADI

Assalamualaikum,
SPESIS APA Ni Ha?

Alhamdulilah...eksperimen RRSJ menjadi..Masa nak buat dulu kena la sembuq jugak dengan customer yg fanatik dgn originality....Tapi RRSJ dok pikiaq, kalau x buat, macam mana kita nak dapat baka dan arnab yg lebih baik dari apa yg kita ada sekarang.....Customer ni kata, kita kena keep original breed, baru ada intergrity!!!!
Apa pun, kita stop sat tentang eksperimen RRSJ sat....bagi laluan untuk peminat Fuzzy Lop....

============================================

Comey kan budak2 3 ekoq ni...Bulu panjang ..gebu2. Kalau peminat Fuzzy Lop tak berkenan tu..saja sangat la....
Tapi depa ni kan...lahir hasil dari kesilapan RRSJ sendiri. Ari tu entah dok pikiaq apa, ibu Lop Ear niat nak dikahwinkan dengan bapak Fuzzy Lop. Tapi mungkin sebab dalam kepala banyak dok pikiaq tentang EA, RRSJ telah termasukkan ibu Lop Ear dalam sangkaq bapak EA. Sekali ON saja, yg jantan tu dah terlentok...SAH menjadi...Dan RRSJ pun tersedar yg RRSJ dah terlambat untuk memberhentikannya...Dan hasil nya:
Lop Ear Betina 1

============================================

Lop Ear Betina 2


Yang ni gebu gila...dah tu bulu panjang pulak tu...
=========================================

Lop Ear Jantan





Telinga nak jatuh..tak nak jatuh gitu..

========================================

Okay..sambung balik cerita eksperimen yg RRSJ dah buat.




Dari baka ibu Teddy Bear yang terpilih, RRSJ cuba mate kan dengan jantan EA. Kira kedua2 ibu dan bapak yang terpilih kah...Dan hasil nya adalah seperti gambar diatas. Ada combined both features.... Bulu panjang macam EA, ketak-ketak macam Teddy Bear. Telinga pendek macam TB, penuh bulu macam TB tapi bulu tu pulak panjang macam EA.




Kat bahagian depan muka/kepala pun, bulu panjang macam EA dan saiznya pun ikut EA. Baru umoq dalam 2.5 bulan...dah lebih besaq dari ibu dia....

Sebenaqnya beranak 2 ekoq, tapi dah di booked oleh teman breeder sejak umoq 2 minggu, jadi bila dah besaq ni walaupun sayang nak juai...kena bagi jugak lah. Dan yg sekoq tu dah pun keluaq dari sangkaq RRSJ.
Nak beli?. Iiihh..x juai lagi la kot. tunggu la sikit masa lagi. Sekarang ada lagi 3 ekoq , umoq dalam 20 hari...Bapak EA, ibu TB, tapi telinga depa panjang-panjang..penuh bulu...Nanti bila ada masa, RRSJ akan upload kan gambaq depa...














2 comments: